loading...

پاسارگاد تاباك |قهوه جوش| پيپ| توتون| فندك زيپو

فندك زيپو|توتون|انجمن قهوه|پيپ|قهوه جوش|نسپرسو|تنباكو||zippo

بازدید : 462
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

مقدمه:
شايد از همان اولين باري كه اولين پيپ در ميان لب هاي اولين پيپ كش قرار گرفته ، اين سوال مطرح شده است كه چگونه مي توان اسموكي لذت بخش بدون گزش زبان و تجربه هاي ناخوشايند داشت .
شايد مهمترين دليلي كه بسياري از پيپ كش هاي تازه كار بعد از چند بار سعي و تلاش ناموفق ، پيپ كشيدن را رها كرده اند ، حس ناخوشايند گزش زبان باشد و احتمالا به اين باور رسيده اند كه طرفداران پيپ و توتون شايد افرادي خود آزار هستند كه از حس ناخوشايند گزش زبان ، لذت مي برند .
اما بايد گفت كه گزش زبان به هيچ وجه حس طبيعي و نرمال در فرآيند پيپ كشيدن نيست .
متاسفانه بعصي از افراد تازه وارد به دنياي پيپ به درستي آموزش نديده اند و با اطلاعات و دانش كافي قدم به اين دنيا نمي گذارند و همين غفلت و كوتاهي يكي از مهمترين دلايل كنار گذاشتن پيپ كشيدن توسط اينگونه افراد است حتي قبل از اينكه ديواره پيپ آنها لايه كربني به خود بگيرد .
پيپ كشيدن هنري برگرفته از مهارت هاي لازم براي اين كار است و بهره بردن از اين مهارت ممكن نخواهد بود جز با تمرين و تكرار و تبحر پيدا كردن در آنها و خوشبختانه اين كار از هر كسي بر مي آيد و امكان انجام آن براي تمام افراد مشتاق وجود دارد .

بازدید : 393
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

مدت زمان پيپ كشيدن

خيلي از دوستان در مورد مدت زمان پيپ كشيدن و سوختن توتون ميپرسند !؟

در جواب اين عزيزان بايد عرض كنم پيپ كشيدن مثل غذا خوردن ميمونه !

همانطور كه براي غذا خوردن نميشود بطور دقيق ، مدت زمان مشخص و استانداري ارائه داد به دلايل مختلف مثلا اينكه غذا خوردن به شرايط فيزيكي و روحي فرد و به مواد غذايي گوناگون مصرفي و .... بستگي دارد و خب در هر فرد ميتواند متفاوت باشد ، براي پيپ كشيدن هم نميتوان مدت زمان خاص و مشخصي ارائه كرد فرضا اينكه اين توتون در اين مدت زمان بايد مصرف بشه و ..... !

اما يك سري توضيحات براي دوستان در مورد سوختن توتون بيان ميكنم كه ميتواند مفيد باشد .

بازدید : 420
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

علت سوزش زبان هنگام پيپ كشيدن

دوستان مي گن پيپ مي كشيم زبونمون مي سوزه
خوب عزيزه من اگر شما بيشتر از دو يا سه بار در روز پيپ مي كشي، حتما بايستي توتون ساده استفاده كني، توتون معطر درسته كه خوشبو است و متاسفانه شما براي اطرافيان و خانم ! داريد پيپ مي كشيد ! ولي خوب عزيزم يه توتون ساده واسه دنياي مردونه ات انتخاب كن
به قول قديمي ها
مرد باش

منبع : سايت پاسارگاد تاباك

بازدید : 428
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

براير و جاگزين هاي آن

در بازه هاي زماني خاص همانند جنگ هاي جهاني و منطقه اي ، دوران ركود اقتصادي و يا برهم خوردن روابط سياسي بين كشورها به دليل كمبود و ناياب و گران بودن چوب براير سازندگان و توليد كنندگان پيپ در پي جايگزيني در دسترس تر و مقرون به صرفه براي براير بوده اند.
اگر چه تمام اين جايگزين ها از لحاظ سختي و تراكم و جذب و دوام و مقاومت در برابر آتش و زيبايي نهايي به پاي براير نميرسيدند ولي خب اجبارا چاره اي جز اين نبوده !

چوب هايي مانند:

چوب افرا ، گيلاس ، گردوي سياه ، بلوط ، بليان بنفش ( نوعي اقاقياي بلند ) ، زيتون ، گل صد توماني ، كهور ، راش ، گردوي آمريكايي ، برگ بوي كوهي ( غان كوهي ) ، ماهون آمريكايي ، آبنوس و ... !

از ميان چوب هاي نام برده شده در حال حاضر فقط چوب گيلاس هنوز براي ساخت پيپ استفاده ميشود و در سالهاي اخير استفاده از چوب زيتون نيز دوباره رواج يافته است .

اگرچه هيچكدام از اين جايگزين ها توان رقابت با براير را ندارند .

از سازندگان مطرح كه از چوب هاي جايگزين براي ساخت پيپ استفاده كرده اند مي توانوبه كمپاني ميسوري مرشام كه براي پيپ هاي كورن كاب خود مشهور است و در زماني پيپ هاي از جنس چوب گيلاس مي ساخت و كمپاني بنام اشتن ول كه زماني پيپ هايي از جنس چوب راش ميساخت نام برد .

لازم به ذكر است كه اشتن ول هنوز هم براي يادبود آن دوران كلكسيوني از پيپ هاي چوب راش كه در فرم بولداگ ساخته شده اند را در اختيار دارد .

نكته مهم و قابل توجه اين است كه دوستان توجه داشته باشن وقتي صحبت از چوب هاي جايگزين و يا براير جهت ساخت پيپ ميشود منظور اين نيست كه داخل جنگل دنبال چوب بگرديم و يا از چوب فروشي چوب مورد نظر را خريداري كنيم و به ساخت پيپ مشغول شويم !!!

دقت كنيد كه تمام چوب هاي نام برده شده جهت ساخت پيپ همگي از انواع خاص از خانواده چوب هاي مذكور هستند كه بر اساس سالها تجربه و تخصص انتخاب شده اند .

مطلب بعدي اينكه پيدا كردن چوب هاي مورد نياز يك مسئله است و نكته مهم تر از آماده سازي و فرآوري آن جهت ساخت پيپ است .

مراحل آماده سازي ، فرآيندي كاملا تخصصي و بيشتر اوقات انحصاري و اختصاصي است ! كه مطمئنا از عهده بنده و شما خارج است .
بطور مثال آلفرد دانهيل براي ساخت پيپ بعد از انتخاب براير هاي اختصاصي مورد نظر خود جهت فرآوري آنها از روش انحصاري خويش كه فقط در اختيار شخص وي بود بهره ميبرد كه شامل مراحل و مواد خاص از جمله خواباندن در روغن هاي خاص و با گياهان خاص و در شرايط خاص ، مي شد .
و يا سالواتوره آمورلي براي ساخت پيپ از برايرهاي پرورشي خاص خود كه حداقل پانزده سال از عمر آنها گذشته و مراحل فرآوري و عمل آوري آنها تا 5 سال طول مي كشد ، استفاده مي كند .

پس اين فكر كه متاسفانه در بين برخي دوستان و علاقه مندان به پيپ و ساخت آن رايج شده كه بنا بر شنيدن برخي اسامي مانند چوب زيتون و يا كيكم ( نوعي افرا مناطق سردسير ) جهت ساخت پيپ اقدام به تهيه اين چوب ها و ساخت پيپ با آنها ميكنند ، بدون در نظر گرفتن نوع خاص چوب هاي ذكر شده جهت ساخت پيپ و مراحل آماده سازي و فرآوري چوب ها جهت ساخت پيپ ، كاملا اشتباه است .

تنها فايده اي كه استفاده از اين چوب ها كه اكثرا از داخل كشور نيز تهيه مي شود ، ميتواند داشته باشد ، تمرين و دست گرمي و سرگرمي براي دوستان علاقه مند به پيپ و ساخت آن است و لاغير .

منبع : سايت پاسارگاد تاباك

برچسب ها پيپ , براير ,
بازدید : 396
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

نكته كوتاه

اگر روزي يك تا دو بار پيپ مي كشيد توتون معطر استفاده كنيد.
اگر روزي سه بار بيشتر پيپ مي كشيد توتون ساده استفاده كنيد حالا يا لاتاكيا(دهاتي)يا ويرجينيا (ترش) يا ميكسچر مربوطه
اسمش رو نبر هم كه خيلي خيلي معطره ... كلا نكشيد!
از كبريت استفاده كنيد.
پيپ رو داغ تخليه و باز و بسته نكنيد.
پيپ رو آب نزنيد!
نظافت پيپ فراموش نشه.

منبع :‌سايت پاسارگاد تاباك

بازدید : 395
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

انواع فيلترينگ پيپ (قسمت اول)

همواره درباره اين موضوع كه :
چه نوع پيپ با چه نوع سيستم فيلترينگ استفاده كنيم !؟
كدام سيستم فيلترينگ پيپ مناسب است !؟
آيا سيستم فيلترينگ بر روي كيفيت ساخت پيپ تاثير دارد يا خير !؟
و .... !؟

سوالاتي مطرح بوده.
اگر چه قبلا در اين باره توضيحاتي داده شده اما بازهم به بيان مطالبي در اين باب مي پردازيم.
صرف نظر از اينكه سيستم فيلترينگ پيپ شما از چه نوعي است ! بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه سيستم هاي فيلترينگ پيپ عملكرد و تاثيرات مختلف و مختص خود را دارند.
اينكه چه نوع سيستم فيلترينگ مناسب است بستگي به اين دارد كه هدف شما از استفاده از فيلتر در پيپ چيست!؟
اگر شما از نقطه نظر سلامتي از سيستم فيلترينگ پيپ بهره ميبريد به نظر ميرسه كه عمل شما بر اساس تصور اشتباهي شكل گرفته است!
به دليل اينكه داشتن تاثير مثبت سلامتي سيستم فيلترينگ تنها در صورتي است كا شما دود پيپ را به داخل ريه ها فرو دهيد كه البته اين روش صحيح نميباشد و تازه اين تاثير مثبت در صورتي خواهد بود كه از نوع مناسب فيلتر استفاده كرده باشيد.
بعد از اين مقدمه كوتاه به توضيح انواع سيستم هاي فيلترينگ پيپ ميپردازيم.

منبع : سايت پاسارگاد تاباك

بازدید : 394
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ارتباط بين تعداد پيپ ها و طعم و مزه توتون



در پاسخ به اين دوستان و ديگر افراد كه در مورد طعم و مزه توتون مصرفي مشكل دارند در قالب جواب سوال ديگري به اين شرح كه چند تا پيپ بايد داشته باشيم !؟ به ذكر چند مورد مي پردازم .

اول اينكه دوستان توجه داشته باشند كه توتون هاي سبك انگليش خب معمولا رطوبت كمتري دارند و اين ميزان رطوبت را هم زودتر از دست ميدهند كه اين برميگردد به ذات توتون پس اگر از اين سبك توتون مصرف ميكنيد بايد در نگهداري و رطوبت رساني به توتون كوشا باشيد كه در غير اين صورت با تلخي و سوزش و حرارت زياد در هنگام مصرف مواجه خواهيد شد.

دوم اينكه درك طعم و مزه توتون به مقدار زيادي جدا از رعايت اصول فني در كشيدن پيپ ، به ذائقه و خصوصيات چشايي و بويايي فرد مصرف كننده بستگي دارد مثلا شايد فردي به راحتي مزه و طعم و رايحه توتوني را درك كند ولي براي فرد ديگري اين كار دشوار باشد.

سوم اينكه براي درك طعم و مزه توتون نكات زيادي را بايد مورد توجه قرار داد

بازدید : 478
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

پيپ پدر بزرگ

سالها از مرگ پدر بزرگ ميگذرد،هنوز طبق عادت گذشته پييپش را تميز ميكنم. اين تنها يادگاري است كه از او برايم مانده ،يادم هست براي بدست آوردن آن يكروز تمام بدون آب و غذا گريه كردم تا مادرم رضايت داد.

پيپ پدر بزرگ واقعا زيبا بود. گلها،درختها،زن ومردي كه درآن گل و سبزهها ميوه اي شبيه سيب بهم تعارف ميكردند با ظرافت خاصي روي پيپ حكاكي شده بود. طوري كه وقتي روشن ميشد وتوتونها شروع به سوختن ميكردند مثل اين بود كه زن ومرد توي آتش ميسوزند،ميخواهندفراركننداما فريادهم نميتوانندبزنند.باهرنفس پدربزرگ درختها ومحيط اطراف آنها گر مي گرفت. من هميشه از ديدن اين صحنه لذت ميبردم وتازماني كه پيپ كشيدن پدربزرگ تمام مي شد و همه آن منظره كاملاخاكستر مي گشت آن راتماشاميكردم.

بازدید : 518
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

احتمالا درباره اين تكنيك (Breath Smoking) اسموك پيپ شنيده باشيد و شايد هم نه !

به دور از بيان جزئيات و اضافات، لب كلام در مورد اين روش اين است كه اساس اين تكنيك تمركز بر روي دم و بازدم در هنگام پيپ كشيدن است! به چه صورت !؟
به اين طريق كه ابتدا پيپ را در دهان و در بين دندان ها قرار داده ، لب ها و دهان خود را كاملا مي بنديد و شروع به پيپ كشيدن ميكنيد به اين صورت كه هواي ورودي در هنگام اسموك را به دو بخش تقسيم ميكنيد ، حجم بيشتر هوا را از طريق بيني و حجم كمتر هوا را از طريق مسير هواي پيپ به داخل دهان هدايت ميكنيد ، مقدار حجم هواي ورودي بين بيني و پيپ را مي توان تغيير داد اگر هواي ورودي از طريق پيپ بيشتر شود توتون با حرارت بالاتري خواهد سوخت ، معمولا 70 تا 80 درصد حجم هواي ورودي از راه بيني و مابقي از طريق پيپ مي باشد .
در هنگام بيرون دادن هوا و دود انباشته شده در دهان ، برعكس عمل ميكنيد يعني حجم هواي بيشتر از طريق پيپ و حجم كمتر هوا از راه بيني به بيرون فرستاده مي شود .
توجه داشته باشيد كه عمل خارج كردن دود و هوا بسيار آرام صورت گيرد در غير صورت توتون و خاكستر داخل پيپ به بيرون پرتاب مي شود .

برچسب ها پيپ ,
بازدید : 798
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ميدواخ يا مدواخ وسيله اي براي تدخين در بين مناطق و كشورهاي عربي حوزه خليخ فارس و خاورميانه است . بسيار شبيه به پيپ معمولي البته در سايز كوچكتر .

توتوني كه در آن استفاده مي شود ريشه در برگ توتون ايراني مناطق برازجان و خوانسار دارد .
جنس مدواخ متنوع است از چوب ، سنگ ، استخوان ، فلز و استيل و طلا و نقره ، پلاستيك با كاسه فلزي و حتي شيشه اي ساخته مي شود و گاها توسط سنگهاي تزييني و ديگر مواد مزين مي شود به اشكال محتلف گاهي با دو كاسه و با دو استم و ... ساخته مي شود .

تعداد صفحات : 23

درباره ما
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 248
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 36
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 4
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 130
  • بازدید ماه : 453
  • بازدید سال : 2843
  • بازدید کلی : 1886148
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی